دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

شهدای شهر تازیان

 

 

 

 

 

WhatsApp Image 2023-12-03 at 08-37-25 

یکم فروردین ۱۳۴۱ در روستاي تازیان پایین از توابع شهرستان بندرعباس دیده به جهان گشــود. پدرش سراج و مادرش گوهر نام داشــت. تا پایان دوره راهنمایي درس خواند. به عنوان پاســدار وظیفه در جبهه حضور یافت. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شــد. چهاردهم اســفند ۱۳۶۵ در پاسگاه زید عراق به شــهادت رسید. پیکر وي مدت ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۴ پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

 

WhatsApp Image 2023-12-03 at 08-37-24 (2) 

دوم شهریور ۱۳۴۳ در روستاي تازیان از توابع شهرستان بندرعباس چشم به جهان گشود. پدرش علي، روحاني بود و مادرش فاطمه نام داشــت. دانش آموز سوم راهنمایي بود. به عنوان بسیجي در جبهه فعالیت مي کرد. بیست و دوم تیر ۱۳۶۱ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار وي در شهر تازیان پایین  زادگاهش واقع است.

 

WhatsApp Image 2023-12-03 at 08-37-24

 

یکم خرداد ۱۳۳۹ در روســتاي تازیان تابعه شهرستان بندرعباس به دنیا آمد. پدرش محمد، کارگري مي کرد و مادرش مریم نام داشــت. تا پایان دوره کارداني درس خواند. معلم بود. از سوي بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم بهمن ۱۳۶۵ در شلمچه شهادت رســید. پیکرش مدتي در منطقه باقي ماند و سال ۱۳۶۶ پس از تفحص، در گلزار شــهداي شهر تازیان پایین از توابع شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

 

WhatsApp Image 2023-12-03 at 08-37-24 (1)

 

 

 «قنبر زارع تازیانی» اول فروردین سال ۱۳۴۱ در روستای تازیان پائین از توابع بندرعباس متولد شد.

او مقاطع مختلف تحصیلی‌اش را در بندر عباس گذراند و توانست دیپلم خود را در رشته اقتصاد اخذ کند.

در روزهای اوج گیری نهضت اسلامی امام خمینی (ره)، قنبر که یک نوجوان شانزده ساله بود حضور خود را در اجتماعات مردمی علیه رژیم طاغوت به ثبت رساند و از نو جوانان پیشرو این نهضت فراگیر بود.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در جلسات و مراسم مذهبی عشق خود را به انقلاب اسلامی نشان می‌داد.

حرفه قنبر در عرصه کسب و کار، باطری سازی بود و از این طریق امرار معاش می کرد. قنبر زارع در روزهایی که اوج نبرد و پیکار و جهاد و دفاع بود به یک بسیجی تمام عیار و شد و همچون دیگر جوانان دلباخته راه حسین (ع)، داوطلبانه آزمون میدان نبرد حق علیه باطل شد.

او عضو گروه غواصی المهدی (عج) بود و سرانجام در هفتم بهمن ماه ۱۳۶۵ در جزیره ام الرّصاص عراق در حین پیکار با دشمن بعثی دعوت حق را لبیک گفت و به جمع شهدای اسلام و انقلاب اسلامی پیوست.

پیکر پاک قنبر زارع تا سال ۱۳۷۶ در منطقه مفقود و سرانجام در یازدهم اسفند همان سال پس از تفحص به زادگاهش منتقل و با احترام به خاک سپرده شد.

 

 

WhatsApp Image 2023-12-03 at 08-37-25 (1)

 

شهيد ناصر بهمن يار در يكم ارديبهشت ماه سال 1340 در روستاي تازيان از توابع شهرستان بندرعباس متولد شد. وي فردي پايبند به اصول دين مبين اسلام بود. دوران كودكي رادر آغوش گرم پدر و مادر و در كوچه هاي خاكي روستايش سپري كرد. پس از اتمام دوره ابتدايي ، بعلت نبودن مدرسه راهنماي در روستا محل سكونتش ترك تحصيل نموده، بعلت علاقه فراواني كه نسبت به نظام مقدس جمهور اسلامي داشت به استخدام شهرباني سابق در آمد . نامبرده در حين آموزش بدو خدمت بطور داوطلبانه به جبهه كردستان اعزام ، درحين درگيري با ضد انقلابيون مورد اصابت تير دشمن قرارگرفته وبعلت شدت جراحات وارده درمورخه:17/09/1361به درجه رفيع شهادت نائل آمد.